Nazwa usługi: WPIS DO EWIDENCJI SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH I NADANIE IM UPRAWNIEŃ SZKOŁY PUBLICZNEJ
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Miliczu

Wojska Polskiego 38/

56-300 Milicz

tel.: 71 38 30 645

faks: 71 38 40 704

   
Wymagane dokumenty:
  • Zgłoszenie do ewidencji prowadzonej przez Powiat Milicki, które powinno zawierać: o oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby, określenie odpowiedniego typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, w przypadku liceum profilowanego - profili kształcenia ogólnozawodowego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – nazw zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalanej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy, o wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających: możliwości prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizację innych zadań statutowych, w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu, bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami, o oryginał statutu szkoły lub placówki o kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem danych dotyczących kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce o zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponad gimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności. o w przypadku ubiegania się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 roku Nr 256, poz. 2572 ze zmianami) oraz o pozytywną opinię kuratora oświaty a w przypadku szkoły medycznej – także opinie ministra właściwego do spraw zdrowia, o spełnianiu wymagań określonych w art. 7 ust. 3. Załączniki: • Zgłoszenie wpisu do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej • Wniosek o udzielenie dotacji na prowadzenie szkoły/placówki niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej • Informacja o liczbie uczniów/wychowanków oraz wykorzystaniu dotacji • Rozliczenie dotacji
   
Sposób załatwienia sprawy: DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI 2012-11-12
   
Opłaty:

Brak

   
Czas załatwienia sprawy: Do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
   
Tryb odwoławczy: Od decyzji w sprawie wpisu do ewidencji przysługuje odwołanie do Dolnośląskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.)
   
Inne informacje: O wpis do ewidencji prowadzonej przez Powiat Milicki mogą ubiegać się podmioty zakładające szkoły i placówki na terenie powiatu milickiego. W przypadku osoby prawnej zakładającej szkołę winien być dołączony statut Stowarzyszenia, wyciąg z rejestru itp. Miejsce prowadzenia szkoły powinno być potwierdzone przez Państwową Inspekcję Pracy, Państwową Inspekcję Sanitarną, Państwową Straż Pożarną. Decyzja o odmowie wpisu do ewidencji Starosta wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli: 1) zgłoszenie nie zawiera danych wymienionych w ust. 2 ustawy i mimo wezwania nie zostało uzupełnione w wyznaczonym terminie, 2) statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony. Wykreślenie wpisu do ewidencji Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach: 1) nie podjęcia działalności przez szkołę lub placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji, 2) prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej, prowadzącej szkołę lub placówkę, prowadzenia działalności oświatowej, 3) stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że działalność szkoły lub placówki jest sprzeczna z przepisami ustawy lub statutem, a w szkole podstawowej lub gimnazjum są także nie wypełniane zobowiązania, o których mowa w art. 82, ust. 2 pkt 6 ustawy – jeżeli osoba prowadząca szkołę lub placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosowała się do poleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny, 4) dokonania wpisu z naruszeniem praw, 5) zaprzestania działalności przez szkołę lub placówkę prze okres dłuższy niż trzy miesiące. Nadanie szkole uprawnień szkoły publicznej Starosta na wniosek osoby prowadzącej szkołę niepubliczną nieposiadającą uprawnień szkoły publicznej nadaje tej szkole uprawnienia szkoły publicznej, jeżeli osoba ta przedstawi pozytywną opinie kuratora oświaty, w przypadku szkół medycznych - także opinię ministra właściwego do spraw zdrowia, o spełnianiu przez szkołę warunków określonych w art. 7 ust. 3 ustawy.
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne:
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: